Borszék

2014. augusztus 17.

"Szebb és minden tekintetben érdekesebb vidéket alig lehet elképzelni Borszék környékénél,
mintha a mindenható természet egy varázskertbe akarta volna foglalni az isteni jóság e helyét,
hogy azt ne csak hasznossá, hanem gyönyörködtetővé is tegye..." (Orbán Balázs)

A találkozó 2. napján mindannyian beültünk a buszokba és elindultunk a Gyergyószentmiklóstól 40 km-re fekvő Borszékre, ahol Eigel Tibor egyesületi tagunk várt bennünket. Ezen a napon ő volt az idegenvezetőnk. Először szentmisén vettünk részt, ahol az egyesület zászlója és tagjai áldásban részesültünk.

A mise után a fenyőerdővel körülvett Tündérkertet, a borviz forrásokat látogattuk meg. Mint tudjuk Borszéken több mint tizenöt forrás található, összetételük váltózó, ezért fogyasztásuk és használatuk rengeteg, különféle megbetegedés kezelésére ajánlott, ez a forrásoknál ki is van függesztve.
Főkút, a fürdőtelep legjelentősebb ásványvízforrása. Megnéztük még a Madonna -forrást, Kossuth - forrást, és a Petőfi - forrást is, valamint a szabadtéri mofettákat, amit sokan ki is próbáltak egy kis láblógatással.
Egy kis pihenőt tartottunk és a szatyrainkból megebédeltünk. Újúlt erővel indultunk a Jégbarlangba, amely Kerekszék egy karsztos ürege (lyukacsos, szellős mésztufában, keletkezett) ahol a beszivárgó víz megfagy és tavasszal későn olvad el.
Egy kis gyaloglás után megtaláltuk a Medvebarlangot is, mely egy hatalmas sziklákkal és mély hasadékokkal tűzdelt természetes képződmény. A barlangüregekhez nagyon keskeny szurdok jellegű képződményeken juthatunk el, melyeket óriásfenyők és érdekes formájú sziklák vesznek körül. Medvecsont maradványokat találtak benne, innen kapta a nevét.

A sok szép látnivaló után lassan lecsordogáltunk a valamikor szebb napokat megért, de egyébként gyönyörű villák között Borszék központjába egy vendéglőbe, ahol a város polgármestere várt bennünket egy kis melegítő italra.
Köszönjük Eigel Tibornak az idegenvezetést, nagyon sok szépet láttunk, és hallottunk Borszékről.
Késő délután újra buszra szálltunk, majd Ditró és Szárhegy felé vettük az útirányt.

Egyesület számlaszáma:
Szigetvári Takarékszövetkezet 50800018-15191050
Az egyesületnek e-mail: elnoksege@gmail.com
e-mail a honlapszerkesztőnek: nericsara1@gmail.com

Székelyföld Szerelmesei Egyesület 2010 © 2014 Minden jog fenntartva.